MOL csapat Lovaglás Blog

Kovács Henri: Én még ilyen fantasztikus versenyen nem voltam

2011.12.11. 12:15 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

A díjugrató Kovács Henri túl van második franciaországi versenyén. Amíg az előzőn több első helyezést is szerzett – megelőzve korábbi világbajnok Thibault Leieune-t is – a mostani párizsi viadal saját bevallása szerint átlagosan sikerült eredmények terén. Ugyanakkor elismerte, óriási élmény volt részt venni egy ilyen rendezvényen. 

„A díjugratók körében köztudott, hogy a párizsi verseny az egyike a legjobb európai fedett pályás versenyeknek. Én még ilyen fantasztikus versenyen nem voltam, sok helyszínen versenyeztem már, de az atmoszféra itt valami különleges” – elevenítette fel az elmúlt hétvégét nem kis izgalommal a hangjában. 

Henri a lovain is érezte a megilletődöttséget, hiszen korábban még ők sem versenyeztek ilyen közegben és eléggé megfogta őket a show. „Egy lónak nem természetes hogy több ezer ember van körülötte és óriás kivetítőkön látnak mozgó képeket. Carolus és Offset is nagyon meg volt illetődve a verseny elején a végére kezdték csak megszokni” – mondta a lovak „lelkivilágáról” a magyar tehetség. 

Az első versenyszáma csütörtökön volt Carolussal 135cm-es magasságon. Henri úgy érezte a bemelegítő arénában nagyon stresszes volt a lova, de a versenypályán jól teljesített és hibátlan lovaglással a hetedik helyen végzett, amivel mindenki elégedett volt. 

Henri elismerte, az előzetes tervekben nem is próbálták megnyerni ezt a versenyszámot, a céljuk az volt, hogy új lovai „szétnézzenek” és szokják a közeget. 

„Pénteken Offsettel kezdtem, de vele volt két hibám is, ami teljesen a rutintalanságának volt betudható. Carolussal a 145cm-es pályán egy verőhibám volt, de ennek ellenére nagyon jó formában ugrott a ló” – mondta Henri. 

„Vasárnap a nagydíjban - ami 145-150cm-es magasságon volt - nehéz pályán sajnos egy akadályt leütöttem így nem jutottam be az összevetésbe, de ennek ellenére meg voltunk elégedve Hervével ahogy Carolus teljesítette a pályát” – összegezte a hétvégét a magyar lovas. 

A fiatal tehetség két hónapja költözött ki Franciaországba, ahol a korábbi világbajnok és olimpiai negyedik díjugrató Herve Godignon irányításával készül. Elsődleges célja, hogy a hazainál erősebb nemzetközi mezőnyben is felmérje tudását, és a francia klasszis lovait kipróbálja. 

„Nagyon örültem, hogy lovagolhattam ezen a versenyen, hiszen nagyon nehéz bekerülni az ilyen viadalokra és el kell ismerni, ez Herve nélkül nem is sikerült volna” – mondta Henri, aki szerint jelenlegi mestere is elégedett volt a teljesítményével.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-lovaglas.blog.hu/api/trackback/id/tr393454237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása